Medijsko središče / Sporočila za javnost / DAMJANU IN EDVINU SREBRO NA DRUGI DIRKI ZA DRŽAVNO PRVENSTVO ECO RALLYJA 2024!

DAMJANU IN EDVINU SREBRO NA DRUGI DIRKI ZA DRŽAVNO PRVENSTVO ECO RALLYJA 2024!

V HSE kot nosilcu zelenega prehoda si prizadevamo, da bi bilo naše delovanje kar se da trajnostno. Ne le na področju izgradnje objektov za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov; v celoti elektrificiramo tudi svoj vozni park in razvijamo storitve za E-mobilnost. Skladno s tem podpiramo tudi projekte, kakršen je Eco Rally v organizaciji AMD Nova Gorica, in se jih aktivno udeležujemo. 1. in 2. marca 2024 sta se v njem preizkusila sodelavca HSE, Damjan Lipušček in Edvin Ušaj. Tokratni rally je bil poseben vsaj z dveh vidikov: potekal je v neprijetnih, deževnih razmerah, novost pa je bila nočna vožnja. Naša sodelavca sta se odlično odrezala in zaključek dirke proslavila s srebrno medaljo.

»Prve točnostne preizkušnje sva odpeljala solidno. Na poti sva sicer imela nekaj ovir, npr. cestna služba se je ustavila sredi ceste in cestarji so ležerno stopali iz vozila ter nam tako pobrali nekaj sekund. Večji izziv  je predstavljal avtobus na redni liniji, ki ni bila širša od enega voznega pasu. Za prehitevanje tega je sicer zmanjkalo asfalta, sam sem moral opremo malo loviti po zraku ampak Damjan ga je na serpentini mojstrsko obvozil,« razlaga Edvin in dodaja, da jima je zaradi izgube komunikacije ves čas nagajala oprema.
»Trenutek nepazljivosti na TP5 je bil dovolj za večjo napako, ki naju je stala preveč kazenskih točk in za ta dan sva izpadla iz konkurence za najvišja mesta. Preostanek dirke, sva tako vzela kot trening za naslednji dan. Ampak izkušnje, ki sva jih nabrala prvi dan, sva v soboto hitro vnovčila in rezultat drugega dne je bil odličen. Dosegla sva drugo mesto v državnem prvenstvu.«

V državnem prvenstvu je tako ekipa HSE po dveh dirkah na tretjem mestu. Odločilna dirka bo Eco Rally Železniki, ki bo predvidoma konec poletja.

Damjan pravi, da je voziti ECO rally nekaj posebnega. »Pred tekmo so nekateri sodelavci sicer pikro pripominjali, kaj za eno dirko se sploh gremo, če je najvišja dovoljena hitrost nekaj čez 50 km/h. Ampak zadeva niti zdaleč ni enostavna, saj moraš celotno etapo zvoziti natančno (30 cm od roba ceste), s predpisano hitrostjo, ki se med etapo večkrat zamenja in med etapo tudi večkrat izmeri na naključnih mestih. Pri vsem tem je treba paziti še na čim nižjo porabo. Vožnja mora biti izjemno natančna, z zelo nežno nogo in seveda brez porabe energije za ogrevanje kabine.«
»Letos sem vozil prvič,« nadaljuje Damjan, »in v bistvu sem tudi čisto prvič tekmoval v vožnji z avtomobilom. Časa za priprave praktično ni bilo in temu primerno sem se dirke lotil z veliko nervoze. Za povrh nama jo je pred startom zagodla še oprema za merjenje časa in povprečne hitrosti, ki je Edvin ni mogel spraviti k pameti. To se je poznalo tudi na rezultatu prve točnostne preizkušnje, ki smo jo letos vozili v okolici Renč – mojega kraja bivanja – se pravi po cestah, ki jih znam praktično na pamet.«

Toda v ECO rallyju se je to izkazalo za slabost, saj je Damjan ovinke iz navade večkrat »posekal«, Edvin pa je njegovo netočnost moral popravljati z vnašanjem korekcij.  Etapa iz Senožeč čez Štjak ju je zaradi nezbranosti na startu stala preveč kazenskih točk, ki se jih ni dalo nadoknaditi. Dan je bil izgubljen, na srečo pa se v dirkah za državno prvenstvo z novim dnevom začenja nova dirka.
»Drugi dan sva začela odlično in z najmanj kazenskimi točkami osvojila prvo etapo. Tudi preostale etape sva odpeljala dovolj dobro, da sva dan zaključila kot druga v vožnji na porabo in tretja v točnostni vožnji, kar je zadostovalo za drugo mesto v generalni razvrstitvi druge dirke za državni pokal. Če gre pri vsem skupaj za začetniško srečo, pa bom izvedel, če (ko) se bom udeležil naslednje dirke,« zaključuje Damjan.

Galerija
floater